fredag den 18. juli 2014

Min egen glæde ved verden gør forskellen

Jeg havde et par dage, der var sære i humøret... Ikke kulkælderen, bare sådan, ved siden af mig selv på en trist måde.

Det lader til, at den bedste kur mod den slags, som jeg kender til, er at kigge film – væk fra mig selv en stund eller tre. Ofte nok kommer der et input fra filmen, som vækker genklang, og jeg begynder at finde vej ud af tågen igen.

Forleden sprang en helstøbt tanke ind: Det er min egen glæde ved verden, der gør forskellen! Jeg skriblede det ned på en tilfældig seddel, for den tanke skulle jeg da spinde videre på! 

Jeg sad nemlig og kom til at smågræde – af en slags glæde, eller længsel – da der var en dér i filmen, der bare smittede med glæde! Ud gennem digitalisering, tid og medier!

Smil til verden og verden smiler igen! Den er så gammel og fortærsket, men det passer jo! Det er noget new-wave-agtigt, men jeg oplever jo, at det passer!

Vel at mærke – det er ikke det høflige smil, der duer, ej heller new-wave-smilet, der insisterer på, at der ikke findes ondskab – det er glæden, der skal brænde igennem i smil, der virker, så man bliver høj i låget!

Den slags smil lader verden op med ny og god energi!

Jeg må ergo finde en anden vej frem gennem livet, hvor jeg ellers er begyndt at bekymre mig om al det gift og lort, ”de” spreder på himlen. Mange sandheder har jeg kunnet klare hidtil, men at jeg ikke længere kan løfte blikket mod vores smukke, storslåede himmel uden at se de uskyldigt hvide, dybt giftige spor efter spray-flyene (selv i film bliver jeg mindet om det; ikke sjældent dukker der en scene op med den typiske, hvidstribede himmel) – det bliver jeg så trist af, og til ingen verdens nytte...

Jeg må finde min verdens- og livsglæde frem igen, mens jeg leder efter svaret på hvordan jeg kan være en del af problemløsningen!

17. september... Tja, jeg bliver stadig ked og vred, når jeg ser flyene sprede død og ødelæggelse over vores smukke himmel... Men nu har jeg da lært, at man kan lægge sine afgrøder i vand sammen med en krystal, så de finder deres egen energi igen, og man kan tænde bål, når man er udendørs... Og simpelthen tænke sig til høj energi (det ved jeg ikke helt endnu hvordan man gør) - altsammen for at eliminere de skadelige virkninger, chemtrails har.

Jeg tænker, at de, der bor ved de store floder, som industrien har ødelagt så forfærdeligt - de må have følt det samme? Hvor skulle man gå hen med sine klager; det var og er jo et syv-hovedet uhyre, man forsøger at slås med.

Nå, det var glæden, det handler om; det gør faktisk godt at lægge dagens pære og urtehøst i krystalvandet - næsten lige som at give kærlig massage...

Det føles ikke helt som om jeg er færdig med dette emne - jeg kommer nok igen og skriver noget mere...

30. oktober... Jeg lyttede forleden til Lisa og Andrea, to meget bevidsthedsvågne kvinder, der holder radioshow på astrotheology. De taler om mangt og meget, og forleden fortalte de om hvordan man ved at øge sin bevidsthed kan løfte sig selv ud af sine bekymringer; at man ikke er kommet ud af mind-control og slavebindingen, hvis man stadig bliver vred/ked/hvilken følelse, man nu rammes af over diverse skadelige sager. At det såmænd er i orden at blive vred, men den skal ikke styre, bare give et hint om, at dette eller hint ikke er i orden, så man kan gøre sit til at lave det om. ... Forstår du?

Jeg ved kun, at jeg nu er kommet et skridt videre på vejen opad; jeg kan nu se på himmelen med alle striberne og igen glædes over farver, lys og luft.

Man kunne tænke, at det er en slags selvopfyldende profeti, eller bare en anden slags mind-control? Jeg tror det ikke, fordi jeg fik en anden, lignende oplevelse af samme slags:

Hidtil har jeg - oprindelig med mild irritation - siden med dirrende harmfuldhed - smækket døren i næsen på Jehovas vidner. Et par damer ringede forleden insisterende på døren og spurgte til mit fadervor. Jeg svarede dem venligt, kort og ærligt, og var ved at lukke døren igen - men hun spurgte videre, derude... Så det blev til en lille samtale, hvor vi havde en interessant lille ping-pong. Til sidst sagde jeg, at vi nok ikke ville finde noget sted at mødes, så jeg ville ønske damerne en god tur, og de sagde pænt farvel.

Jeg var bare så glad bagefter! Jeg havde just oplevet en situation, som jeg ingenlunde kunne forberede mig på, og hvor jeg kunne mærke den gode energi og en frihed, der løftede energi og livsglæde! Jeg elsker udvikling og at lære stadigt mere om liv og verden - og tjulahop!

Således er min artikel om glæde blevet til meget mere: Om at svaret ikke bare er at finde glæden, men at løfte sin bevidsthed og energi - og glæden kommer lige i kølvandet!

Jeg har funderet noget over, hvordan man egentlig løfter sin energi og bevidsthed - jeg tror svaret ganske simpelt er, at man skal beskæftige sig med "ud-af-boksen-tanker", læse mysterierne - og ikke mindst - at ville det! At intentionen om at udvikle åndeligheden er der - så kommer der aha-oplevelser...

God rejse!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar